Bloggen uitbesteden
Het schrijven van een blog kan vaak worden ervaren als een drempel waar je overheen moet. Er zijn verschillende redenen voor deze drempel, denk maar eens aan het onderwerp. Waar ga je over schrijven en wie wil het lezen? De angst dat een ander niet op je boodschap zit te wachten kan blokkades opwerpen. Bloggen heeft vooral voor bedrijven veel voordelen en het is makkelijker dan je denkt.
“Laat met blogs jouw autoriteit als expert zien!”
Even kort samengevat over Bloggen:
- Bloggen is makkelijker en belangrijker dan je denkt
- Een goed onderwerp wat aansluit op je doelgroep is cruciaal
- Je wordt beter vindbaar op Google
- Je bouwt een publiek én een netwerk op
Meerwaarde Drendabel:
We weten dat het soms niet duidelijk is wat een marketingbureau voor je doet en wat het jou en je bedrijf oplevert. Ook kan je negatieve ervaringen hebben met andere marketingbureaus of heb je het gevoel dat je niks te vertellen hebt. Wij willen juist zo transparant mogelijk zijn en draaien er niet omheen. Er is altijd wel iets interessant te vertellen over wat jij doet, want jij het er immers ook voor gekozen om het te doen.
Natuurlijk begrijpen we dat je verschillende behoeftes hebt. Dat kan klanten zijn die we doormiddel van marketing en acquisitie leveren, personeel die we benaderen vanuit jouw bedrijf zelf, of een professionele uitstraling. Wat het ook is, Drendabel doet zijn uiterste best om zo goed mogelijk op jouw wensen aan te sluiten.
Wat jij waarschijnlijk nog niet weet en wat we voor je gaan onderzoeken
- Is je boodschap duidelijk? Weten mensen wat jouw bedrijf doet en waarvoor jij staat?
- Ben je goed vindbaar? Gebruik je social media, plaats je veel content en is je website geoptimaliseerd?
- Word je website goed gevonden? Ben je vindbaar tussen alle concurrenten en bij welke zoekwoorden sta jij bovenaan?
Je wilt beginnen met bloggen, maar waarover eigenlijk? Een goed, interessant onderwerp is van wezenlijk belang. Zoek je onderwerp niet te ver van huis. Voor jou klinkt het misschien allemaal heel gewoon, maar voor jouw (potentiële) klanten en relaties kan het nieuwe inzichten bieden in jouw producten en/of diensten, en kan het interesse wekken om contact met je op te nemen. Probeer eens onderwerpen te vinden op Ubersuggest: https://neilpatel.com/nl/ubersuggest/ Hier vind je zeker weten de nodige inspiratie.
Zodra je het onderwerp hebt getackeld, doemt het volgende obstakel op, namelijk je doelgroep. Je kan een prachtige blog schrijven, maar als hij niet aansluit op jouw doelgroep kom je er niet ver mee. Het moet een interessant onderwerp voor jouw doelgroep zijn, waardoor ze geprikkeld worden om te reageren en houdt het kort maar krachtig.
“Fennard Drenth, blogger van het jaar 2013 – De Ondernemer.nl”
Wat wij doen
Het blijft lastig om een blog te schrijven, dat zullen veel mensen beamen. Daarom heeft Drendabel specialisten in huis die graag het bloggen uit handen nemen. Tijdens dit proces worden onderwerpen voor je bedacht en aan de hand van deze onderwerpen en zoekwoorden worden de blogs geschreven. Ook zullen we deze blogs voor je plaatsen op je website, om je volledig te ontlasten. De blogs kunnen natuurlijk ook gebaseerd worden op een bepaald product en/of dienst waarvan je wilt dat deze graag in de spotlight staan. Dit én meer is mogelijk, en in overleg met Drendabel zal de beste strategie bepaald worden.
Ben je geïnteresseerd of zou je meer informatie willen? Neem dan gerust contact met ons op of bekijk onze Whitepapers.