Klanten werven met LinkedIn
Als bedrijf ben je opzoek naar nieuwe klanten, afspraken, wil je je netwerk vergroten en meer opdrachten. Maar laten we eerlijk zijn, afspraken maken via de telefoon kost veel tijd en moeite. Mensen vinden het verschrikkelijk om steeds te moeten bellen en je komt vaak niet voorbij de telefoniste. De oplossing is vaak al snel te vinden in de richting van LinkedIn, door middel van LinkedIn acquisitie. Immers, meer dan 7,5 miljoen Nederlanders hebben een LinkedIn profiel,dat is ongeveer 80% van alle werkzame mensen in Nederland.

Even kort samengevat over LinkedIn acquisitie
- Je online netwerk wordt sterk uitgebreid
- Mensen hebben je profiel gezien voordat ze een afspraak maken. Ze weten wie je bent, wat je doet en waarvoor je komt
- Je komt rechtstreeks bij de eindbeslisser terecht
- Waar nodig biedt Drendabel profielverbeteringen aan op jouw LinkedIn profiel
- Plan de afspraken in wanneer het voor jou uitkomt

Meerwaarde Drendabel
We weten dat het soms niet duidelijk is wat een marketingbureau voor je doet en wat het jou en je bedrijf oplevert. Ook kan je negatieve ervaringen hebben met andere marketingbureaus of heb je het gevoel dat je niks te vertellen hebt. Wij willen juist zo transparant mogelijk zijn en draaien er niet omheen. Er is altijd wel iets interessant te vertellen over wat jij doet, want jij het er immers ook voor gekozen om het te doen.
Natuurlijk begrijpen we dat je verschillende behoeftes hebt. Dat kan klanten zijn die we doormiddel van marketing en acquisitie leveren, personeel die we benaderen vanuit jouw bedrijf zelf, of een professionele uitstraling. Wat het ook is, Drendabel doet zijn uiterste best om zo goed mogelijk op jouw wensen aan te sluiten.
Wat jij waarschijnlijk nog niet weet en wat we voor je gaan onderzoeken:
- Is je boodschap duidelijk? Weten mensen wat jouw bedrijf doet en waarvoor jij staat?
- Ben je goed vindbaar? Gebruik je social media, plaats je veel content en is je website geoptimaliseerd?
- Word je website goed gevonden? Ben je vindbaar tussen alle concurrenten en bij welke zoekwoorden sta jij bovenaan?

Wilt u LinkedIn optimaal benutten? Download dan onze GRATIS whitepaper!
Download onze GRATIS whitepaper om LinkedIn optimaal te benutten, incl LinkedIn profielscan.
Om tot een goede LinkedIn profielscan te komen hanteert Drendabel een aantal stappen, die
worden doorlopen om tot een goed advies te komen. Lees onze whitepaper om te ontdekken welke
stappen we ondernemen, voordat we een goede scan kunnen afleveren.
Voordelen LinkedIn:
- Connecten met bijvoorbeeld leveraniers en (potentiële) klanten
- Het is mogelijk om berichten te versturen
- Een goede manier van je netwerk uitbreiden
- Het is alléén zakelijk gericht
- Er is véél informatie over personen
- Alle niveaus zijn aanwezig
- Beslissers zijn direct te benaderen
- In Nederland alleen al ruim 7 miljoen LinkedIn gebruikers

Acquisitie gaat niet vanzelf, het is belangrijk , maar soms kom je er niet aan toe vanwege andere (minder belangrijke) prioriteiten. Meer verkoopafspraken zijn wel welkom, maar waar vind je de tijd om contact te leggen met potentiële klanten? Je wilt graag met de eindbeslisser aan tafel komen, maar het is lastig om daarmee in contact te komen.
Via LinkedIn worden potentiële klanten benaderd die binnen jouw doelgroep vallen. Dit zijn mensen die je nog niet kent, maar waar je wel graag zaken mee wilt doen. Zo klanten benaderen leidt tot zowel een uitbreiding van je eigen netwerk als potentiële nieuwe opdrachten. LinkedIn acquisitie is laagdrempelig en uiterst succesvol. De bereidheid om een afspraak in te plannen is vaak groter dan wanneer er telemarketing plaats vindt.

Wat wij doen
Wij zoeken de klanten dus binnen jouw doelgroep, binnen jouw gekozen regio. Drendabel biedt graag hulp aan bij het bepalen van de juiste doelgroep, maar jij bepaalt uiteindelijk zelf. Jij kent je eigen product en/of dienst immers het beste.
Ons doel is om zoveel mogelijk afspraken voor jou te genereren. De planning wordt onderling afgesproken en is in zekere mate flexibel. Wij regelen de afspraken en jij plant ze in, in je eigen agenda zodat je de ruimte en vrijheid behoudt om er nog andere zaken ernaast te doen.