Social Media optimaal benutten
Tegenwoordig zijn LinkedIn, Facebook, Instagram en andere social media niet meer weg te denken uit ons (zakelijke) leven. Meer dan 80% van alle professionals in Nederland heeft een LinkedIn profiel en Facebook heeft dagelijks meer bezoekers dan Google. Iedereen kent ook wel een bedrijf wat groot is geworden dankzij het inzetten van social media.
Al deze punten klinken natuurlijk heel aantrekkelijk. Via social media kan je snel en gemakkelijk jouw doelgroep bereiken en vaak is het gebruik ervan ook nog gratis.
We hebben een Whitepaper samengesteld om zelf aan de slag te gaan met social media.
In deze whitepaper staan overzichten per social media platform met informatie over de fotoformaat, bestandtypes en andere nuttige informatie.
Download hier je gratis Whitepaper
Relatief lage kosten
Het gebruik van social media platformen is gratis. Het is bij enkele platformen mogelijk te kiezen voor een betaald profiel, waardoor je extra opties en mogelijkheden krijgt. Daarnaast zijn er advertenties mogelijk. Deze kosten uiteraard geld, maar je bepaalt zelf hoe, waaraan én hoeveel budget hieraan wordt besteed.
Goed voor zoekmachine marketing
SEO {Search Engine Optimization) wordt vooral toegepast op websites, maar ook is ook van belang bij social media. Wanneer social media kanalen goed worden ingericht en je zorgt voor een goede content en kernwoorden, dan zorgen deze ervoor dat je door middel van de social media kanalen goed vindbaar bent in Google.
Goed om nieuwe diensten en producten te introduceren
De voordelen van social media samen, maken het een ideaal platform om een nieuw product of dienst te introduceren. Denk maar aan de snelheid, het grote bereik, het sneeuwbaleffect en de lage kosten.
Het sneeuwbaleffect
Dit ontstaat doordat veel mensen zich op social media bevinden en social media een gerichte media vorm is. Als een bericht gedeeld wordt en deze wordt opgepakt door de volgers, dan kan een bericht zich razendsnel verspreiden.
Social media marketing is meetbaar
In veel social media platformen zitten statistieken verwerkt. Ook zijn er tools zoals Hootsuite waar je mee kunt meten. Hierdoor krijg je relevante informatie over je doelgroep, waarmee je de social media strategie nog beter kunt af stemmen hierop.
Veel gebruikers
86% van de Nederlanders boven de 15 jaar gebruikt op zijn minst één van de social media platformen. Dit betekent dus dat dit een ideale vijver is om in te vissen.
Social media is actueel
Op social media is het moeilijk om oud nieuws te vinden. Open je een platform zal je direct in de actualiteiten terecht komen. Alles wordt meteen gedeeld op een social media kanaal, waardoor je altijd op de hoogte bent van wat er speelt.