Beurstips: marketingtips voor meer leads

Beurstips: marketingtips voor meer leads uit een beurs.

Een beurs heeft bezoekers nodig, anders zul je nooit je doel bereiken wanneer er geen tot weinig bezoekers komen. Om te beïnvloeden dat er wel beursgangers komen, kun je het proces zelf beïnvloeden. Een logische insteek is dat je alleen mensen uitnodigt die je binnen je doelgroep vallen. Om meer bezoekers te generen, kun je een ludieke uitnodiging combineren met een persoonlijke boodschap. Hieronder een korte tijdslijn met activiteiten die uw succes op de beurs zullen verhogen.

Voor de beurs

Verstuur ongeveer 1 maand vóór de beursdagen de uitnodigingen met gratis entreekaarten. Een tweetal weken later stuurt u nog eens een reminder of herinnering. Melden mensen zich bij u af, doe dan de moeite hen even op te bellen en te vragen om een gesprek na de beurs over de beursonderwerpen zodat ze toch op de hoogte blijven.

Beurstips: Tijdens de beursdagen

  • Organiseer een leuke, frisse, opvallende actie. Huur bijvoorbeeld een karikatuurtekenaar in zodat bezoekers even blijven staan bij uw stand. U heeft de ideale kans om een gesprek aan te knopen.
  • Geef een leuk presentje aan geïnteresseerde bezoekers. Dit kunt u nadien ook geven aan mensen die niet op de beurs zijn geweest. Ook dat levert weer een contactmoment op!
  • Heeft u wel goede werknemers maar zijn het geen vlotte praters, zorg dan voor geschikte gastheren en/of -dames. Uw monteur weet alles van uw producten maar is misschien niet zo geschikt om op een beurs te staan!
  • De beurs dient om mensen te ontmoeten. Doet u het werk alleen of met gastheren en/of –dames, hou u altijd aan de regel dat een gesprek met één persoon niet uren mag duren. Plan tijdens het gesprek een bezoekafspraak in.

Na de beurs

Mensen die niet zijn geweest, belt u voor een afspraak om het presentje af te geven.Mensen die wel zijn geweest, heeft u kort gesproken op de beursvloer en dat is toch reden genoeg om nog even op hun zaak verder te praten?! Als daar geen behoefte aan is, stuur dan bijvoorbeeld een ansichtkaart om hen alsnog te bedanken voor hun bezoek aan uw stand.

Positieve impact

Deze manier van ‘beursbegeleiding’ werkt positief op o.a. uw:

  • naamsbekendheid,
  • klantrelaties (contactmomenten),
  • marktaandeel,
  • orderportefeuille,
  • branding.

Veel succes!

Kennismaken?

Laten we contact hebben.