Koude acquisitie uitbesteden blijkt vaak lastiger dan het is. Laten we eerlijk zijn, maar weinig mensen vinden koude acquisitie leuk. Als je het wel leuk vindt, dan kost het vaak veel tijd en energie.
De oplossing is dan om koude acquisitie uit te besteden. We acquireren met social media, dus géén telemarketing! Reken maar dat uw potentiële klanten daar blij mee zijn.
Telemarketing vaak niet succesvol voor koude acquisitie.
Al jaren worden eindbeslissers gebeld voor allerlei zaken, bijvoorbeeld voor het maken van afspraken of voor de verkoop van producten en diensten.
Bijna niemand vindt het leuk om te bellen of om gebeld te worden. Het wordt vaak gezien als lastig vallen en een betere manier van koude acquisitie is gewenst.
Referentie koude acquisitie uitbesteden zonder telemarketing
Onze klant vertelt: Onze doelgroep? Bedrijven met ongeveer 100 tot enkele 1000-en werknemers. Deze bedrijven bevinden zich in veel verschillende sectoren, zoals bijvoorbeeld: technische, industriële, facilitaire en logistieke bedrijven.
Onze contactpersonen zijn vaak hoogopgeleide en drukbezette HR Managers. Door ze via LinkedIn te benaderen heeft men de tijd om te regeren wanneer het hun uitkomt. Dat lukt haast niet door middel van telefonische acquisitie. Als gevolg hiervan zijn de gesprekken vaak van hoge kwaliteit vaak met een directe volgactie. We hebben de afgelopen periode meerdere opdrachten op deze manier binnengehaald. Natuurlijk moet je website en je LinkedIn profiel staan als een huis.
Door de warme leads die Drendabel voor ons genereerd kunnen we met veel mensen uit onze doelgroep snel kennismaken. Drendabel brengt ons direct in contact met de persoon waar wij mee aan tafel willen zitten. Door de korte lijnen met Drendabel kunnen we snel bijsturen op onze doelgroep, één telefoontje en ze gaan bij Drendabel gelijk aan de slag.
Aan tafel komen
Hoe vindt u uw doelgroep en hoe komt u aan tafel? We horen het zo vaak: “Als ik maar aan tafel zit, dan verkoop ik wel”. Koude acquisitie, men vindt het leuk of men heeft er een hekel aan. Voor die mensen die er een hekel aan hebben, hebben wij een oplossing. Acquisitie uitbesteden kan bij ons, wij doen het graag én goed. Wij zetten u aan tafel bij iemand die u als klant wilt. De klant mag u zelf uitkiezen.
Juiste doelgroep bepaald succes koude acquisitie
Samen met u gaan we een doelgroep bepalen, eigen invulling over de bedrijven als potentiële klant is dus belangrijk. Mocht u er nou niet uitkomen, wij zijn gespecialiseerd in het vinden van de juiste mensen in de juiste doelgroep. Uit ervaring is gebleken dat veel mensen moeite hebben met het maken van een juiste doelgroep en waar nodig, zullen wij assisteren om de juiste doelgroep samen te stellen.
Met jarenlange ervaring en brede kennis helpen u graag aan een doordachte keuze. De uiteindelijke eindbeslissers waarmee u aan tafel wilt, bijvoorbeeld een CEO of directeur, gaan wij benaderen via LinkedIn.
Geen kansloze koffie afspraken
Vóór we gaan beginnen, maken we een scan van uw LinkedIn profiel zodat het in een oogopslag duidelijk wordt wat uw bedrijf verkoopt. Hierdoor wordt het voor potentiële prospects sneller duidelijker wat u doet. Dit om te voorkomen dat de (koffie) afspraken tot niets leiden.
Het grote voordeel van LinkedIn is dat prospects al weten wat u doet voordat u een afspraak krijgt. We durven te stellen dat er meestal behoefte is aan uw producten of diensten. Is er geen interesse, dan is er ook geen afspraak. Ook wordt uw zakelijk netwerk op een snelle manier aangevuld met eindbeslissers uit uw doelgroep. Als ze niet direct een afspraak willen, kunt u ze later nog eens benaderen.
Potentiële klanten benaderen
De mensen die u als klant wilt, gaan wij voor u benaderen op een laagdrempelige manier. Met de door ons uitgebalanceerde manier van werken genereren we (meestal) meer afspraken dan bijvoorbeeld telemarketeers. Ook zijn de afspraken van hoge kwaliteit omdat het op voorhand al bekend is wat uw bedrijf voor producten of diensten aanbiedt.
Afspraken
De afspraken mag u zelf inplannen maar dat doen wij desgewenst graag voor u. Het fijne is dat u met prospects uit uw doelgroep afspreekt die dit ook willen en u hoeft er zelf zo min mogelijk voor te doen.
Dé nieuwe manier van verkopen, is het uitbesteden van acquisitie.
Proefpakket
We hebben een proefpakket voor u samengesteld, inclusief een leuk aantal afspraken.
Kosten : Informeer nú naar de voorwaarden en kosten
P.S. We acquireren met social media, dus géén telemarketing! Reken maar dat uw potentiële klanten daar blij mee zijn.