Open maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur
Bel nú 0411-607173
Image Alt

Drendabel

Telemarketing tips: Deze tips maken telemarketing wel heel eenvoudig.

Veel mensen hebben maar een hekel aan telemarketing of het bellen voor afspraken.
Doordat we jaren ervaring hebben en zelf niet meer bellen, durven we best wat goede telemarketing tips weg te geven, doe je voordeel ermee.

Hordenlopen

Telemarketing, bellen naar bedrijven om te verkopen of om een afspraak te maken, is als hordenlopen voor beginners.

Je hoopt dat je het einde gaat halen, maar bent niet zeker of je er überhaupt ook maar één kunt passeren. Met een paar telemarketing tips gaat het afspraken maken vast beter. Klaar voor de start?

Telemarketing tips

Ingang

Hoe kom je aan een goede bellijst of adressen bestand van mensen uit je doelgroep? De meeste bellijsten die je koopt van bijvoorbeeld de KVK zijn sterk verouderd, is onze ervaring. Dat ligt niet aan de KVK maar aan de ondernemingen die niet doorgeven dat er iets is veranderd. De beste ervaringen hebben wij met het zelf maken van een bellijst.

Telemarketing tips: Neem als bron bijvoorbeeld Google, LinkedIn, Facebook of verzamelwebsites zoals brancheverenigingen. Iets meer werk, maar zeker meer resultaat.

 

 

Gatekeeper

OK, daar staat de gatekeeper klaar om je buiten te houden. Het leukst voor de gatekeeper is het als je vraagt naar de beslisser die gaat over dat wat jij verkoopt. Hou je goed vast, de gatekeeper heeft je in no-time weer buiten. Zorg ervoor dat je precies weet wie er over de inkoop van je diensten of producten gaat. Dan heb je de meeste kans. Zoeken op internet met bedrijfsnaam met functie kan je enorm helpen. Bellen met een onbekend (vroeger “geheim”) nummer, werkt niet echt stimulerend.

De beslisser

Horde één is gepasseerd, je bent bij de (eind)beslisser. Heeft u een momentje tijd? Vraag het maar niet, dat hoor je wel. Zeker verraadt het dat je iets wil verkopen, een inkoper vraagt dat niet.

Zorg dat je actief zit zodat je goed kunt reageren. Probeer nu niet én veel informatie te vragen én dan ook nog iets te verkopen. Zoveel tijd krijg je waarschijnlijk niet. Dus beslis van te voren wat je doel is. Een afspraak of informatie. Vergeet niet dat als mensen geen interesse hebben ze op zoek zijn naar een reden om nee te zeggen. Dat gaat ze lukken en zie dat niet als persoonlijke afwijzing. Jij koopt toch zeker ook niet alles wat mensen je aanbieden? 3 maal diep in- en uitademen en weer verder!
Telemarketing tips: Gebruik geheimzinnigheid zoals in mijn artikel 50 tinten grijs

Telemarketing tips

  • Gebruik de “Rutte truc”. Straal optimisme en vrolijkheid uit, het werkt echt.
  • “We zijn geen concurrenten” neemt twijfel weg en opent deuren.
  • Een open deur intrappen doet niet zoveel pijn als een dichte. Begin je acquisitie bij warme contacten.
  • N.I.V.E.A. Niet Invullen Voor Een Ander. Door uw aannames thuis te laten krijgt u meer klanten.
  • Focus op mogelijke klanten in uw eigen regio, het zou zonde zijn om er veel voorbij te rijden!

Afspraak

Jippie, je hebt een afspraak gescoord door telemarketing. Wees trots op jezelf, je hebt het super gedaan. Bevestig deze afspraak per e-mail en zet de afgesproken datum, tijd en locatie erin.
Altijd goed om te laten zien dat je afspraken nakomt. Als je een afspraak wilt verzetten, denk dan eerst eens aan de moeite die je hebt gedaan om de afspraak te maken.
Als je afspraak twijfelt of de afspraak wel zin heeft, weet je zeker dat je de afspraak kwijt bent als je die wenst te verzetten.

Denk eens na over het stellen van deze vraag: ”Als mijn diensten gratis zouden zijn, wat zou ik dan als eerste voor u moeten organiseren?”
Zeker weten dat de behoefte van je prospect naar boven komt. Werkt altijd.

Kwaliteit telemarketing afspraken

Er zijn diverse manieren om een afspraak te krijgen per telefoon. Sommige beter dan andere.
“Ik kom alleen mezelf introduceren in maar 15 min. van uw tijd” werkt best vaak. Het resultaat is dat je alleen jezelf mag voorstellen en mensen echt maar 15. min. tijd voor je hebben.
Telemarketing tip: De reden waarom je een afspraak wilt, zorgt voor verwachtingen. Denk er van te voren goed over na. Het bepaalt de kwaliteit van je afspraak!

Alternatief voor telemarketing.

· © drendabel 2002 · algemene voorwaarden drendabel ·