Interview met Fennard Drenth, oprichter en eigenaar Drendabel Online Marketing in Den Bosch
Kun je wat meer vertellen over jouw bedrijf?
Ik zeg altijd: “Wij leveren klanten.” Dat doen we bij Drendabel Online Marketing in Den Bosch door de marketing voor ondernemers te doen. Tegenwoordig gaat marketing bijna helemaal online. Wij bouwen websites, doen de vormgeving, schrijven webteksten. En last-but-not-least, we zorgen dat de pagina’s van een website goed vindbaar zijn.
Sterker nog, wij starten met een zoekwoordenonderzoek. Op welke woorden zoeken potentiële klanten als ze op zoek gaan naar jouw diensten? En hoe kunnen we de website zo inrichten dat ze bij jou terecht komen? Pas dan gaan de vormgever en de websitebouwer aan de slag. Als je een website niet goed vindbaar maakt, dan kun je ‘m net zo goed niet bouwen.
Ook maken we nieuwsbrieven, blogs en doen we de social media voor klanten. Zo worden onze klanten goed zichtbaar, stijgt hun naamsbekendheid, komen bezoekers op de website en doen bezoekers aankopen.
Naast marketing leveren we een unieke dienst waarmee we via LinkedIn afspraken maken voor onze klanten. We zorgen dat ze in hun regio aan tafel komen met hun doelgroep, zodat zij hun producten en diensten kunnen verkopen.
Hoelang bestaat Drendabel al?
Het bedrijf bestaat al zo’n 15 jaar. Maar in de loop der jaren is onze rol heel erg veranderd. Markten blijven in beweging. En marketing is in die 15 jaar erg veranderd. Vooral door de verschuiving naar online. In het verleden had ik een heel call centre dat afspraken maakte voor mijn klanten. Tot ik op het idee kwam voor de LinkedIn Acquisitie. De kwaliteit van die afspraken is veel hoger en de kosten per afspraak zijn juist lager.
Verder zijn we steeds meer online marketing gaan doen voor onze klanten. We werken nu met minder mensen en bereiken meer resultaat voor onze klanten.
Hoe gaan de zaken?
Het gaat heel goed. Marketing wordt steeds belangrijker, geen ondernemer kan zonder. Dus eigenlijk behoort iedere serieuze ondernemer tot mijn doelgroep. Doordat wij voor meer omzet zorgen, hebben onze klanten de investering in ons snel terug verdiend. We groeien gestaag en ik ben voortdurend op zoek naar goede mensen.

Wat doe je als je niet aan het werk bent?
Ik heb een flink aantal hobby’s, maar eerlijk gezegd kom ik daar te weinig aan toe. Wandelen doe ik gelukkig af en toe nog wel, maar vissen bijvoorbeeld helaas bijna nooit meer. Natuurlijk maak ik ook graag tijd voor mijn gezin. Verder volg ik in de avonduren wel nog alles over zoekmachines, social media, emailmarketing, etc. Om bij te blijven volg ik heel veel Youtubekanalen.