LinkedIn profiel = Curriculum Vitae?

Tijdens het zoeken van mensen op LinkedIn valt het al snel op. LinkedIn profielen zijn nagenoeg nooit volledig ingevuld. Vaak zijn alleen de profielen volledig gevuld bij mensen die er opdrachten mee binnen halen. Bijvoorbeeld Interim Managers.

Waarom niet volledig ingevuld?

Er is voor velen geen dringende behoefte om hun profiel in te vullen. Misschien hebben ze ooit een profiel aangemaakt omdat ze een uitnodiging kregen of omdat ze gewoon nieuwsgierig waren naar het platform.
Eerlijkheidshalve heb ook ik lang niet alle opleidingen en certificaten op mijn profiel staan, terwijl ze wel in het mapje zitten. De laatste categorie is dat mensen even niet meer precies weten wanneer ze de opleiding hebben gedaan of niet zeker weten of ze de ervaring wel willen benoemen door een negatieve ervaring.
Voor velen is het een kwestie van “Ach dat komt wel een keer”.

Selectie teveel aan de voorkant.

Als wij voor jullie gaan zoeken naar personeel of klanten, dan moet je onze lijsten niet als laatste selectie zien maar als eerste selectie. Besef dat de LinkedIn profielen niet volledig zijn maar het C.V. dat waarschijnlijk wel is.
Vandaar dat we de mensen op de lijst willen gaan benaderen en vervolgens kunnen we verder gaan met selectieronde 2.

Artikel: Personeel werven methodes met de voor- en nadelen

Aantal geschikte mensen

Voor de meeste vacatures zijn er ruim voldoende mensen om er heel veel te selecteren en daar het neusje van de zalm uit te vissen. Maar voor een aantal vacatures is de keuze beperkt en juist dan is het jammer om veel mensen uit te selecteren omdat hun profiel niet voldoende is gevuld.

Voorselectie telefonisch of teams

Wij adviseren met LinkedIn werving vaak een voorselectie aan de hand van een C.V. of door een telefoongesprek of het moderne Teams. Hierdoor kun je op een snelle en eenvoudige manier de informatie krijgen die voor je belangrijk is. Laten we eerlijk zijn: “Je hoeft er niet mee te trouwen”.

Creatie vijver met kandidaten.

Het werven van personeel is voor veel organisaties het vullen van de gaten. Vaak wordt werving gezien als een noodzakelijk kwaad. Zeker geen favoriet van een directeur of HR-Manager. Onze manier van werven heeft een bijkomend voordeel. Je werft niet alleen voor nu maar ook voor in de toekomst. Stel je eens voor; van de mensen die we benaderen wordt ca. 60-70% een LinkedIn connectie van je. Als je dan regelmatig post over mooie projecten e.d. dan zien de nieuwe connecties dat en die leren je organisatie beter kennen. Resultaat: Op langer termijn eenvoudiger werven van nieuwe personeelsleden.

Kennismaken?

Laten we contact hebben.